علت محبوبیت ژنراتور تک کاجیلی یا همان آلترناتور کاجیلی چیست؟ اکثر مصرف کنندگان صنعتی کشورمان در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات بازار به دنبال تجهیزات صنعتی با قیمت مناسب و البته کیفیت مطلوب هستند. در این بین ژنراتور کاجیلی به یکی از باکیفیت‌ترین محصولات تبدیل شده است؛ زیرا قیمت مناسب ژنراتور کایجیلی چینی و کیفیت خوب متریال به کار برده در ساخت این دستگاه، آن را به محبوب‌ترین تجهیزات صنعتی ساخت کشور چین در آسیا تبدیل کرد.

کشور چین که یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی در جهان است تولید محصولات کاجیلی را از سال ۱۹۹۵ شروع کرد و توانست طی دو دهه جوایز و افتخارات زیادی را به دست آورد. ژنراتورهای شرکت Kaijieli توسط متخصصات مجرب در جریان توسعه تکنولوژی با طراحی خاص درونی و بیرونی تولید شده‌اند و قبل از ورود به بازار، توسط آزمایشات و دستگاه‌های دقیق استاندارهای آن‌ها تست می‌شود.

ژنراتور کاجیلی چیست؟

آلترناتورها نیز مانند ژنراتور انرژی جنبشی را به نیروی برق تبدیل می‌کنند و این دو دستگاه را از این لحاظ می‌توان مشابه یکدیگر دانست. ژنراتور تک کایجلی تولید کشور چین تحت نظارت بهترین کارشناسان است. در واقع آلترناتور نوعی generator است که در آن میدان مغناطیسی (روتور) به دور آرمیچر (استاتور) می‌چرخد.

نمایی از طرز کار آلترناتور

ویژگی ژنراتور تک کایجیلی

  • راندمان بالا
  • عملکرد مناسب
  • مقرون به صرفه بودن
  • ظاهری ظریف
  • تطابق با استانداردهای روز

عملکرد ژنراتور کایجلی چین چگونه است؟

در شکل بالا میدان مغناطیسی یا با استفاده از مغناطیس دائمی و یا با استفاده از تغذیه‌ی DC تولید می‌شود. همچنان که پیداست الکترومغناطیس درون محفظه به دور آرمیچر قرار گرفته است. چرخش میدان مغناطیسی موجب می‌شود که نقاط تلاقی میدان مغناطیسی با هادی آرمیچر تغییر کند، به این ترتیب جریان الکتریکی در آرمیچر القا می‌شود. آلترناتورها نسخه‌ی روزآمد generator هستند؛ چرا که تنها به هنگام نیاز انرژی تولید می‌کنند و انرژی را هدر نمی‌دهند.

در حالی که آلترناتورها تنها قادر به تولید جریان متناوب (AC) هستند، ژنراتورها می‌توانند هم جریان مستقیم (DC) و هم جریان متناوب تولید کنند. بازه‌ی RPM (میزان چرخش در هر دقیقه) آلترناتورها بالاتر از ژنراتورهاست. از سوی دیگر، ولتاز آلترناتورها با توجه به بار تغییر می‌کند و این در حالی است که ولتاژ خروجی ژنراتورها، صرف نظر از مقدار بار، همواره ثابت است.

طرز کار آلترناتور کاجیلی

آلترناتور یا دینام قطعه‌ای الکترومکانیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. آلترناتور با استفاده از ایجاد میدان الکترومغناطیسی جریان الکتریسیته تولید می‌کند. نام آلترناتور برگرفته از اصطلاح جریان متناوب (Alternating current) است. آلترناتور یا دینام به وسیله‌ی پیچ به ژنراتور وصل می‌شود و توسط یک کمربند محرک هدایت می‌شود. با این که آلترناتور به ندرت خراب می‌شود، اما در صورت بروز مشکل هزینه‌ی تعویض آن بسیار گران است.
روش‌های دیگری چون تعویض سیم پیچ یا قطعات داخلی نیز برای رفع مشکل در آن وجود دارد. این قطعه را می‌توان یکی از اجزای اصلی ژنراتور دانست که در انواع ژنراتور، اعم از ژنراتورهای خانگی، ژنراتورهای نیمه صنعتی و ژنراتورهای صنعتی (و یا ژنراتورهای تک فاز و ژنراتورهای سه فاز) کاربرد دارد.

انواع ژنراتور کاجیلی

ژنراتور تک کایجیلی را از نظر برق و جاروبک brush می‌توان دسته‌بندی کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و کاربرد متفاوتی دارند.

ژنراتور کاجیلی تک فاز

از سری ژنراتورهای تکفاز کاجیلی می‌توان مدل ST با ویژگی‌های ظاهر خوب، جعبه ترمینال بالا، کلاس حرارتی B و درجه حفاظتی IP21 است.

ژنراتور ST
آلترناتور تکفاز کاجیلی

ژنراتور تک کاجیلی مدل ST

ژنراتور کاجیلی سه فاز

آلترناتور سه فاز کاجیلی شامل دو مدل STC و TWGII هستند که به ویژگی خاص ضد آب بودن مدل STC و تنوع بلبرینگ (تک بلبرینگی و دابل بلبرینگ) در مدل TWGII میتوان اشاره کرد.

ژنراتور سری STC
آلترناتور سه فاز کاجیلی

ژنراتور تک کاجیلی مدل STC

ژنراتور سری TWGII
آلترناتور سه فاز کاجیلی

ژنراتور تک کاجیلی مدل TWGII

ژنراتور تک جاروبک دار یا آلترناتور ذغالی

از جمله آلترناتور براش می‌توان به دو مدل ST و STC ژنراتور تک کاجیلی اشاره کرد که دارای ویژگی عمومی نظیر عملکرد خوب، نگهداری آسان و مطابقت با استاندارد JB/T11817-2014 و همچنین اIEC34-1 است.

ژنراتور سری STC
آلترناتور براش کاجیلی

ژنراتور تک کاجیلی مدل STC

ژنراتور ST
آلترناتور ذغالی کاجیلی

ژنراتور تک کاجیلی مدل ST

پیشنهاد برای مطالعه

استعلام قیمت و موجودی، خرید انواع الکتروموتور کاجیلی

ژنراتور کاجیلی بدون جاروبک

ویژگی کلی آلترناتور بدون جاروبک یا براشلس شامل: مشابه طرح استمفورد، اندازه کوچکی دارند، وزنی سبک، ظاهر ظریف، عملکرد مطمئن و مطابق استاندارهای IEC، GB755 و استاندارهای مربوطه هستند. نمونه آلترناتور کاجیلی بدون جاروبک مدل TWGII است.

ژنراتور سری TWGII دابل بیرینگ
آلترناتور بدون جاروبک کاجیلی

ژنراتور تک کاجیلی مدل TWGII

خرید ژنراتور کاجیلی و یا استعلام قیمت ژنراتور کایجلی

برای خرید آلترناتور کاجیلی و یا دریافت لیست قیمت ژنراتور کاجیلی کافی است که با کارشناسان فروش ما در نمایندگی کاجیلی تماس بگیرید تا متخصصان ما با توجه به بودجه و نوع نیازتان، بهترین مدل را به شما پیشنهاد کنند.

تعمیر ژنراتور کایجلی

برای سرویس ژنراتور کاجیلی خود نیاز به قطعات یدکی دارید؟ می‌توانید به قسمت لوازم یدکی ژنراتور کاجیلی مراجعه نمایید و قطعات باکیفیت را از ما تهیه کنید.

دریافت کاتالوگ ژنراتور کاجیلی

جهت دریافت کاتالوگ و مشاهده اطلاعات کامل کلیه محصولات کافی است که به صفحه هر محصول مراجعه کنید.
توجه! توجه!

محصولات ژنراتور کاجیلی

سوالات متداول

آلترناتور یا ژنراتور تک کاجیلی چیست؟

مولد تولید برق که برای تولید برق باید به یک محرک مثل توربین یا موتور غیر برقی مثلا دیزلی وصل شود.

انواع آلترناتور کدام است؟

آلترناتورها دارای انواع مختلف تکفاز و سه فاز، ذغالی و بدون جاروبک هستند.

قیمت ژنراتور کاجیلی چقدر است؟

قیمت ژنراتور تک کایجلی باتوجه به ویژگی‌های فنی و سری آن متفاوت است برای استعلام قیمت با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

4.8/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *